Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Hoe kom ik erachter waar een foto op internet is gemaakt? Waar bevindt zich de drugshandel op het dark web, het onzichtbare deel van internet? En is er een makkelijke manier om mijn journalistieke onderzoek naar armoede te visualiseren? Op deze en vele andere vragen geven Andrew Dasselaar en Jerry Vermanen antwoord in de zevende editie van het Handboek Internetresearch en Datajournalistiek. In 18 praktische hoofdstukken leren journalisten, studenten, wetenschappers en andere nieuwsgierige mensen hoe ze onderzoeksvragen beter kunnen formuleren en sneller kunnen beantwoorden. Met een voorwoord van de gerenommeerde onderzoeksjournalist Christiaan Triebert van de New York Times (en voorheen het internationale onderzoekscollectief Bellingcat).Tot de behandelde onderwerpen behoren:Een goede zoekvraag formulerenJe zoektocht documenterenWerken met Google en andere zoekmachinesAnoniem zoeken en communicerenVerificatie van bronnenZoeken naar bedrijven, producten, diensten, personen, nieuwsberichten, beeldmateriaal en video?sGeografisch zoekenWetenschappelijk zoekenDatajournalistiek in de praktijkZoeken in het diepe web en in het dark webOnline samenwerken en resultaten presenterenhttps://www.vanduurenmedia.nl/EAN/9789463562638
Journalistiek --- Internet --- Media --- Nieuwe media --- Computer architecture. Operating systems --- internet --- zoekmethoden --- Internetjournalistiek.
Choose an application
Information retrieval --- Human medicine --- IR (information retrieval) --- databanken --- geneeskunde --- zoekmethoden --- literatuuronderzoek
Choose an application
Information retrieval --- Human medicine --- IR (information retrieval) --- databanken --- geneeskunde --- zoekmethoden --- literatuuronderzoek
Choose an application
Information retrieval --- Human medicine --- IR (information retrieval) --- databanken --- geneeskunde --- zoekmethoden --- literatuuronderzoek
Choose an application
informatiebronnen --- zoekmachines --- Documentation and information --- informatievaardigheden --- sociale media --- zoekmethoden --- google --- internet --- google. --- internet. --- informatievaardigheden. --- Google. --- Internet. --- Informatievaardigheden.
Choose an application
Informatie is overal; soms zoeken we bewust naar informatie, maar vaker nog komt het zonder filter op ons af. Hoe selecteren en beoordelen we die enorme hoeveelheid aan informatie? Kritisch zoeken, denken en evalueren combineert op unieke en effectieve wijze de 21st century skills kritisch denken, informatievaardigheden en mediawijsheid. Het boek helpt bij het efficiënt zoeken en vinden, evenals het verwerken en beoordelen van de massa aan informatie die op onsafkomt. Kritisch zoeken, denken en evalueren bestaat uit twee delen. In het eerste deel wordt de basis gelegd voor een bewuste kritische houding ten opzichte van informatie. Het geeft inzicht in de psychologische mechanismen die ons ervan weerhouden om kritisch met informatie om te gaan. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan strategisch zoeken van informatie en het beoordelen en verwerken van bronnen. In deel twee wordt ingezoomd op de verschillende soort bronnen: internetbronnen, traditionele media, vakliteratuur en wetenschappelijke literatuur. Dit biedt de mogelijkheid om de basiskennis uit het eerste deel direct toe te passen bij het werken met relevante soorten bronnen voor elk vakgebied. Het boek helpt om kwalitatief betere beroepsproducten te schrijven. Met de vele activerende opdrachten kan de kennis direct worden toegepast.
Information retrieval --- Information systems --- zoekmachines --- digitale geletterdheid --- bronnenstudie --- media --- nieuwe media --- zoekmethoden --- documentaire informatie --- informatievaardigheden --- wetenschappelijke publicaties
Choose an application
Applied marketing --- database management --- marketingtoepassingen --- marketinginstrumenten --- Mass communications --- e-business --- zoekmethoden --- Internet --- marketingkanalen --- informatietechnologie --- electronic commerce --- reclame --- 681.3 --- 658.8 --- 659 --- Marketing. Sales. Selling. Distribution --- 658.8 Marketing. Sales. Selling. Distribution
Choose an application
Baan jezelf een efficiënte weg door de informatietsunami:- Waar en hoe vind je relevant bronnenmateriaal?- Hoe selecteer je de gevonden informatie?- Hoe verwerk je deze informatie juist en gestructureerd?- Hoe verwijs je correct naar de gebruikte bronnen?- Hoe vermijd je plagiaat?- Het internet leidt tot een wereldwijde informatietsunami. Wie onvoldoende voorbereid is, zal vroeg of laat verdrinken. Precies daarom is de verzameling, beoordeling en verwerking van informatie vandaag als competentie belangrijker dan ooit. dit boek is een wegwijzer voor het schrijven van een goede wetenschappelijke paper, of een bachelor- of masterproef (in een economische studierichting). Het centrale tienstappenplan is de leidraad bij het zoeken, lezen, beoordelen en verwerken van bronnen en informatie.Ga aan de slag met de oefeningen en opdrachten (incl. voorbeeldoplossingen) om je onderzoekscompetenties aan te scherpen. Zo leer je zoekstrategieën gebruiken, en informatie kritisch verwerken en presenteren
Computer architecture. Operating systems --- heuristiek --- Business economics --- plagiaat --- bronnenstudie --- IR (information retrieval) --- Information retrieval --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- documentaire informatie --- informatievaardigheden --- zoekmethoden --- bedrijfseconomie --- Economics --- PXL-Business 2013 --- wetenschappelijk onderzoek --- Academic collection --- 031 --- accountancy --- bedrijfsmanagement --- economie --- fiscaliteit --- informatica --- informatiemaatschappij --- marketing --- onderzoek --- zoekmachines --- 020 --- AA / International- internationaal --- 001.81 --- informatiebronnen --- informatieverwerking --- literatuurstudie --- 001 )* WETENSCHAP EN KENNIS IN HET ALGEMEEN --- Economische wetenschappen --- Informatieontsluiting ; hoger onderwijs --- informatie en documentatie --- Bibliotheekwezen: algemeenheden --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Methodologie --- Wetenschap --- Bedrijfseconomie --- Bronnen --- Literatuuroverzicht --- Informatieverschaffing --- Informatiemanagement --- Onderzoeksvaardigheden --- Informatievaardigheden --- Informatiebronnen --- Wetenschappelijk onderzoek --- Onderzoek --- Informatie --- Documentatie --- Citeren --- Scripties --- Internet --- Bron --- Technologie --- Kind --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Onderzoeksvaardigheid --- Informatiebron --- Natuurwetenschappen --- Scriptie --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Hoe kom ik erachter waar een foto op internet is gemaakt? Waar bevindt zich de drugshandel op het darkweb, het onzichtbare deel van internet? En is er een makkelijke manier om mijn journalistieke onderzoek naar armoede te visualiseren? Op deze en vele andere vragen geven Andrew Dasselaar en Jerry Vermanen antwoord in de zesde, van de grond af opnieuw opgebouwde, editie van het Handboek Internetresearch en Datajournalistiek. In 18 praktische hoofdstukken leren journalisten, studenten, wetenschappers en andere nieuwsgierige mensen hoe ze onderzoeksvragen beter kunnen formuleren en sneller beantwoorden.Waarschuwing: dit boek kan je kennis van de wereld op ernstige wijze vergroten.Bron : http://www.vanduurenmedia.nl
Computerarchitectuur. Operating systems --- internet --- zoekmethoden --- #KVHA:Journalistiek --- #KVHA:Datajournalistiek --- #KVHA:Internetresearch --- onderzoeksvaardigheden --- informatievaardigheden --- Informatiebronnen --- Internet : zoekinstrumenten --- Information retrieval --- Google --- 001.891 --- #SBIB:309H1713 --- 025.4.036 --- 025.4.036 Computer aided search. Online searching. Zoeken op internet --- 025.4.036 Machinale zoekmethodes. Zoeken met behulp van computers --- Computer aided search. Online searching. Zoeken op internet --- Machinale zoekmethodes. Zoeken met behulp van computers --- Mediatechnologie: nieuwe toepassingen (abonnee-televisie, electronic mail, desk top publishing, virtuele realiteit...) --- PXL-Media & Tourism 2018 --- journalistiek --- internetbronnen --- Computer architecture. Operating systems --- Internet --- Internetjournalistiek --- Journalistiek --- Research --- Bronnen --- Dataverzameling --- Methodologie --- Onderzoeksstrategieën --- Informatieverschaffing --- Onderzoek --- Bron --- Dataset --- Onderzoeksstrategie --- Informatiebron --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord) --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Op zoek naar een job, reisidee of recept? Via Goolge vind je alle informatie die u nodig heeft. De zoekmachine is zo populair dat 'googlen' in het woordenboek terechtkwam. Google levert relevante resultaten op en steekt met kop en schouders uit boven andere zoekmachines. Maar deze 'relevantie' komt enkel tot haar recht wanneer je de juiste trefwoorden gebruikt. Dit handboekje staat daarom boordevol slimme tips om met je zoekopdracht zo snel mogelijk het juiste resultaat te vinden. Met Google kunt u veel meer dan zoeken alleen. Het tweede deel van deze praktische gids geeft u een bondige en glasheldere beschrijving van de vele toepassingen die Google aanbiedt: e-mailen, chatten, uw foto's bewerken en bewaren, informatie zoeken op uw eigen computer... Hou dit zakboekje binnen handbereik en u haalt in minder tijd meer informatie uit het internet.
research --- Music --- online onderzoek --- zoekmachines --- internet --- zoekmethoden --- Google (zoekmachine internet) --- Online zoektechnieken --- Zoekmachines (Internet) --- 681.324 --- #SBIB:303H0 --- #SBIB:309H1713 --- .001.9 informatiesnelwegen --- 004 computers --- 004.738.5 internet --- BPB0910 --- Google --- Internet --- Moteur de recherche --- 096 Informatica --- informatievaardigheden --- 528.51 --- informatica --- 528.5 --- Internet 2.0 --- 527 --- wetenschappelijk onderzoek --- Internetworking --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Mediatechnologie: nieuwe toepassingen (abonnee-televisie, electronic mail, desk top publishing, virtuele realiteit...) --- Zoekmachine --- internet - adresboeken, browsers, chatten, e-mail, tagging, sociale netwerken --- (zie ook: onderzoek) --- C3 --- computer (x) --- handboek --- Kunst en cultuur --- Google (zoekmachine internet). --- Online zoektechnieken. --- Zoekmachines (Internet). --- Information retrieval --- Computer. Automation --- Computer programs --- Google (Firm) --- Study and teaching --- Handbooks, manuals, etc. --- Computer. Informatica. Automatisering --- departement Algemeen 09 --- search engine --- motor de căutare --- magna tat-tiftix --- pretraživač --- sökmotor --- søgemaskine --- keresőmotor --- motor de pesquisa --- internetový vyhledávací stroj --- Suchmaschine --- μηχανή αναζήτησης --- otsingumootor --- zoekmachine --- hakukone --- meklētājprogramma --- претраживач на интернету --- motor de búsqueda --- motore di ricerca --- paieškos sistema --- motor kërkimi --- inneall cuardaigh --- машина за търсене --- iskalnik --- vyhľadávací modul --- wyszukiwarka --- пребарувач --- stroj za pretraživanje --- машина за пребарување --- програма за пребарување --- vyhledávací stroj --- program za pretraživanje --- paieškos programa --- Интернет --- internetas --- idirlíon --- internets --- интернет --- webb --- an tIdirlíon --- tīmeklis --- veeb --- faqe web --- světová počítačová síť --- svjetska računalna mreža --- web --- međumrežje --- www --- világháló --- Idirlíon --- digitale geletterdheid
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|